12. jaanuar 2006

Sõltuvus vs traditsioonid

nagu siin paar päeva tagasi sai kirjutet, on sõltuvus endiselt kuum teema. Kuid jäin mõtlema selle teema peal, et kas minu hommikune rituaal on ikka niiväga sõltuvus, ehk hoopis rituaal?

kui sõltuvuse all räägitakse ikka mingi aine kütkeis olemisest, või siis muudest pahedest kaasa arvat' sõltuvus inimesest.

kaalukaussi sõltuvuse poole peale kipub kallutama igapäevane praktika - seni kuni rituaal täidet' pole peavalust ega muudestki suurtest vaevustest eriti kuulda/tunda, kuid nii kui ma eile kohviannust vähendasin koos kiirustamisega tööle sai kärbitud suuresti ka ülejäänud rituaali nauditavust, siis oli kohe megapeavalu platsis... nii et ikkagi sõltun...

sõltun hommikusest rituaalist
sõltun tuule tugevusest
päiksepaistelisest ilmast
töö mahust ja meeldivusest, mis 24h jooksul tuleb ära teha...

eks vast kõik inimesed sõltuvad ümbritsevast - inimestest, kes neile hommikul vastu jooksevad, kellega ehk tihedamini tuleb suhelda, ilmast ja elu-olust, mis meisse puutub.

sõltuvus inimesest on teine teema, millest võiks pikemalt pajatada. Kui paljud meist on kaassõltlased? sõltudes armastatud inimese pahest? käies nööripidi üksnes selleks, et mitte ärritada ja mitte talle joomiseks/mängimiseks vmt põhjust anda, selleks et säiluks kodurahu enda hobide, sõprade, soovide jne ohverdamine...

mis on abiks?
lahkuminek?
kalli inimese soovide vastuvaidlemata täitmine?
kas kindla joone tõmbamine enda ja partneri vahel?
või ehk polegi ühest, kõigile sobivat varianti?
äkki on kaassõltuvus samamoodi sõltuvus? sõltuvus probleemide olemasolust.
sõltuvus mõttest, et ai minuga juhtub alati kõige halvem ja mõttest et ma polegi paremat väärt? või lootusest, et ehk ta muutub või lausa - ehk MINA suudan teda muuta?
ja siis olen MINA kangelane..?

vaat, tegelikult ma ei tea. tegelikult olen ma ise nii põhjatult isekas, et ega ma ei eriti ei sõltu oma lapsestki... aga.. võimalik, et ma sõltun teiste probleemidest, otsin inimesi, kes vajavad lohutust, selleks et peita enda eest oma probleemid teiste (palju suuremate)probleemide varju
või siis selleks, et mitte tekitada endale probleeme (pole mahti)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar