12. aprill 2009

enesetunnetus või peegelpilt?

milline teadmine meil endist on?
esteks öeldakse, et kui kellelegi (erit lapsele) kordad midagi, siis selline ta ongi või kui veel pole, siis selliseks ta saab olema. - killuke kasvatusteadusest, eksole.
ühte küsimustikku täites pidin vastama küsimusele - millised on teie abikaasa parimad omadused? järgmine küsimustest oli - mida sa muudaksid oma abikaasa juures? ja ma teadsin, et kallis kaasa seisab vastakuti samade küsimustega... veidi hiljem - mis on teie parimad omadused.. see pani mind mõtlema - huvitav, kas minu arvamus endast kattub kaasa omadega minu kohta? kas minu enesehinnang on adekvaatne?

tegelikult on ju nii,et minu kaasa arvab minust ühte, minu töökaaslased teist ja kolmandat ning lapsepõlvesõbrants juba neljandat ning poeg hoopis viiendat. kõigi jaoks on mul muidugi erinevad rollid, erinevad kokkupuutepunktid. aga.. lisaks sellele erinevusele on ju põhjus ka selles, et igaüks neist on oma kogemustega. isemoodi peegel. kes teeb paksemaks, kes peenemaks - kes on raskemat saatust näinud, kellel pehmemad kogemused jne jne.
kuid. mis siis kui mina koosneb sellest mis mulje mina teistele jätan? sest sellest sõltub kuidas nemad minusse suhtuvad. ja nende suhtumine sõltub suurelt jaolt sellest, millised kogemused neil on; millised eelarvamused neil on. ja kui nende suhtumine mõjutab minu kujunemist. siis on ju hoopis nii, et mind pole olemas.
on vaid peegelpildid minust.
veider selline.
kildudest koos.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar