27. aprill 2007

Elu nagu Iirimaal...

26.04.07 kell 14.11

või Meerikas, või Londonis, või Pariisi äärelinnas... kus igast autokummi lõhkemisest kardetakse hullemat ja iga pakki peetakse pommiks...
nii ma mõtlesin eile ca kell 13-30 päeval, kui olin sisenenud Vabaduse platsi tunnelisse ja sealt kriiskav korravalvur meile vastu tõttas - pommiähvardus, ei tohi siseneda, minge kohe välja, hei daam lapsega, palun väljuge tuldud teed, pommiähvardus. keskid, kes peale mind sisse astusid tahtsid vägisi tädist mööda trügida - neil vaja kindlasti kiiresti teisele poole saada. korravalvurist tädi pistis kriiskama...

olin mõelnud, et läheks heidaks viimase pilgu siis pronksist mehele, aga kui juba vabaduse platsi tunnelis politsei mind tagasi ajas, siis mõtlesin oma alalhoidlikusega - ju siis pole mõtet. ja siirdusin üle toompea jalami kodupoole.
istusime siis tuduva tibuga "siia tuleb vabadussõja monument" kivi kõrval ja mõtlesin. tegelikult ei uskunud ma, et seal all miskit pommi üldse on. ja nagu hiljem selgus, ega olnudki. täiesti tavaline paanikahäire (loe nt postimehest). mõtlesin, et juhul kui nüüd tõepoolest peaks midagi plahvatama, siis on metsas. ühtegi liiklust ei peatatud, kõik kulges pealtmaa peaaegu samati kui enne.
...tuli meelde kord, sitsi tänava üürikas, kui üks õhtu isa õitsedes koju jõudes - täna oli hommikul pommikoerad ümber maja. keski oli miskit prügikotti pommikotiks pidanud...
tagasi eilse juurde... mõningane politse kontsentratsiooni suurenemine oli nähtav, kuid see oli ühtlane kõikjal Tallinna kesklinnas. Toompeal oli - ühelpool teed toompea lossi pargis jalutas üks politseinik ümber hoovi, teisel pool teed - pargis - toimus parasjagu vahtkonna vahetus...
kuigi ilm on ilus -mõtlesin- pinget on tunda. niisama jalutajaid ja peesitajaid oli hulka vähem kui tavaliselt ja politseinikke hulka rohkem kui minu silm üldse näinud on...

õhtul tuli teismeline poja lubatust (kl 22) hiljem (ca 10min enne 23.00) koju (aga ma olin tige!), tuli välja, et ta oli poistega rahvusraamatukogu lähedal luusinud. krdi jõnglased ma ütli. eks ma siis tegin selgitustööd. nii nagu suutsin. muide, teismeline arvas, et aljoša toodi tallinna ca 3-4 aastat tagasi! -et mis puhul tema siia üldse toodi?!- imestavad teismelised... eks ma siis tegin lähiajaloo kiirkursuse oma pojale.... ajalooõpetajatel on ikka pikk tee selliste poiste mõistuseni...

mis aga puutub kujusse endasse, siis oli mul eilseni siiralt ükskõik, on seal tundmatu sõdur vene, saksa või mõlemaski mundris, peaasi et lõppeks otsustataks - nii või naa. ja punkt. ses suhtes on mul hää meel, et selle kiirelt maha võtsid, kuigi, ma ei usu, et see neil nii "plaanis ei olnud". olgem realistid. kui politsei nägi ette seda, et rahvas võib märatsema hakata, siis iseendi järgmisele sammule ei mõtelnud keegi? vaevalt usutav. ja tegelikult ei välista ma, et nii oligi see plaanis - omku kate peale ja järgmiseks omkuks kuju lännu.

lõppeks tahtsin ma soovida jõudu Eesti Politseile ja kainet meelt meile kõigile järgmisteks päevadeks:)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar