1. oktoober 2006

õuedaam

oli meie teine etendus.
seda lavastust meelitasid vaatama hääd näitlejad. Benneti etendus oli inglise huumorit täis. ise sedasorti huumorist eriti ei pea. kahjuks. sest aru ei saa. see on minu jaoks liiga kauge. vene huumorist ma ka eriti ei pea. a küllap ma lihtsalt olen sellise kiiksuga...
aga kõigile inglise huumori fännidele soovitan. soojalt, kuigi etendus viimaseid kordi lavalaudadel on. praeguse kava järgi vähemalt novembri lõpuni. aga vaadata soovin esiridadest, või loozikohtadelt - peamine tegevus toimub lava eesääres, publiku jalge ees, nii et kesksaalist nägi vaid poolikuid peanuppe teiste peade vahelt:(
hää tüki (olgu see siis tükk lavastust, filmi või raamatut) omaduseks on kindlasti mõtlema panemine. ja seda see tükk tegi.
jutt oli daamist, kes kolmeks kuuks ühe mehe (kirjanikuhärra) hoovi oma vagunelamu pargib. jääb aga viieteistkümneks aastaks. vanaldasel daamil on probleeme pidamise ja hügieeniga, nii et pooled naljad keerlesid haisu ümber.
ma jäin mõtisklema teema üle, mis esile kerkis - mis on headus? kui kaugele võib minna inimlikkusega? humaansusega? vaikimisega? tundub et metsatagune oleks justkui mu mõtteid lugenud. kas asjade niisama minna laskmine (ei hakanud kirjanikuhärra vastu, kui teine end hoovi peal sisse seadis ega ütelnud vanadaamile ka haisu kohta midagi) - tegemata tegu oleks siis väljaviskamine - on headus? humaansus? inimlikkus? altruism? kirjaniku-härra nimetas seda laiskuseks. see ei ole lahkus, kui ma lähen lihtsama vastupanu teed, et talle ära öelda, et teda keelata. sest palju lihtsam on lasta tal tegutseda omasoodu, kui teda suunama hakata.
ma ju teen ise samamoodi tibu hoides. lihtsalt lasen asjadel omasoodu minna. ei aja ära (sest kuidas sa inimesele ütled - ära too oma imearmsat tibu minu juurde, ma tahan öösel magada) ega tunnista päris enda omaks - jällegi, kuidas sa inimesele ütled, et kle, ma ei anna su last enam sulle tagasi või ma armastan teda rohkem kui sina. asjad lihtsalt on nii. ja kui jäävad nii viieteistkümneks aastaks oleks ju tore. selle aja peale peaks pisikesest päris piiga kasvama. ehk saab mõned head kombedki külge:D
kas see on headus? või olen ma lihtsalt laisk et asjad "korda ajada"? ohh, ja mis on "kord" tibu kontekstis?

2 kommentaari:

  1. Anonüümne2/10/06 3:03 PM

    see "kord" tibu kontekstis tuletas mulle taas meelde üht praeguseks veel ärarääkimata juttu (see hingehoiukoolituse värk). et millal on sul mõni vabam õhtu?

    VastaKustuta
  2. minu õhtud on suht vabad kogu aeg. eriti sinu jaoks:) teisip kolmap ja neljap peale kl 2100 on isegi tibuvabad. enamasti. reede on peale viite tibuvaba, a siis on keskmik külas. lauba on kutse tibu-tofri sünnip, aga õhtu peale seitset peaksin kodune olema, pühap on suht kinni (siis on kari külasid juba ees) järgmine nädal on suht sama takt:D

    VastaKustuta