1. veebruar 2009

Poose KuMu'st

ehiks seekord võõraste sulgedega....
kunstialtarilt võib leida võrratuid poose. nende "purki" pistmiseks läheb vaja palju enamat kui poolt päeva muuseumis. tõtt-öelda ei jõua selle väeti poole päevaga (eile kl 13 jõudsime ja enne sulgemist lahkusime) püsiväljapanekutki ära vaadata. aga olgu paar meeldejäänumat siinkohal: Johann Köleri Truu valvur ja August Weizenbergi Vanemuine...

Truu Valvuriga on mul omalaadne suhe. alati kui ma ütlen Kumu, tulevad mul silme ette Köleri teosed. tema ema ja tema isa (portreed) ja tema truud valvurit. iga kord kui kunsti nautima sattunud olen, olen saanud selle maali ees mediteerida mõnedki minutid. Hea on leida kindlat ja turvalist liblikat ühes ja samas poosis. Tüdruku pilk tahaks nagu öelda midagi... aga mida... (sama tunne on mul vahel võõraste mudilastega kohtudes - nende pilgud on avali ja teadjad).
Vanemuine üllatas mind seekord. kas ta on üldse väljas olnud enne? Lummas muidugi ka. tema mitmemõõtmelisus ja sümbolite käsitlus...
muide, kunstimuuseumi digikogu leiab siit->
ehh, jälle sattusin lobisema... peaks vist rohkem "lobapostitusi" tegema....
teised jahilised leiab loomulikult siitkaudu->

2 kommentaari:

  1. Mulle su valik väga meeldib :)

    VastaKustuta
  2. Ilus! Maalid ja skulptuurid toovad silme ette kunstniku ning nendega samas ruumis poosi sisse võtnud modellid!

    VastaKustuta