27. jaanuar 2009

kuidas hoida kokku 450 EEK

ehk miks ma Tele2 peale tige olin.

Ostad telefoni. hea sellise, näiteks k800i. heale lapsele. heade hinnete eest. jõulude ajal. järelmaksuga -sest jõulukingid on rahakoti tühjaks tõmmanud. Tele2 seob sind lepinguga. 18 (kaheksateistkümneks) kuuks. normaalne, eksole. garantii on telefonil aasta. täpselt. ja ei kopikatki rohkem. ja nagu ikka tehnilised vidinad lähevad katki vastalt garantiiaja lõpu läheduses (heal juhul enne) või pärast seda.
telefoni mikrofon ütles üles novembrikuus. Mis muud, kui telefon pihku ja Tele2 esindusse. seal pisteti mulle pihku "hooldustööde saateleht".
korralik klient kirjutab alla. ega mõtle eriti. telefoni on hoitud nii nagu telefoni ikka - laps on saanud rääkida. lutsu pole visatud, ujumas pole käidud püskipaariga pessu pole ka läinud, naela pole põrandasse taotud, kiviseina lõhkumisest rääkimata. ega seda kõike minu käest küsitudki. onkel, kes fööni vastu võttis uuris seda küll igast küljest, kirjutas midagi kuhugi (arvatavasti seerianumbreid), andis mulle paberi ja lubas, et võetakse järgmise kümne päeva jooksul ühendust.

Tore. möödus umbestäpselt nädal. ja sain telefonikõne
- teie telefonil on põrutusjälgi.
- ahah, mis siis nüüd saab?
- teie telefon pole enam garantiiline ja teil tuleb maksta remondi eest.
- ahah, kuipalju?
- ca 700 krooni.
- ok, tehke telefon korda - lapsele hea meel ja ma ei pea surnud hobust maksma.
- hea küll, anname teile teada, kui telefon on valmis.

Tore. teadaanne tuli juba 3 päeva pärast. läksin tipatapa telefonile järgi. tädi esinduses sahmib paberitega, leiab telefoni ja ulatab selle mulle, öeldes midagi sarnast:
- teie telefoni ei saanud kahjuks korda teha.
- mismõttes???
- remondimehed ei saanud oma tööle garantiid anda, sellepärast ei teinud nad teie telefoni korda!
olen täiesti hämmingus, sest paar päeva varem olin teist juttu kuulnud.
klienditeenindaja lükkab ette järgmise paberi, targa nimega Väljastamise akt, millelt võib lugeda nagu oleks tehtud tööd nimega käsitlustasu 100 krooni eest.
mul tõusid turjakarvad turri loomulikult. mitte et see 100 eeku mind väga tapnud oleks, aga just, et lubatakse korras telefoni ja siis üritatakse 7korda odavamalt mulle pähe määrida telliskivi. ma tõusin tagajalgadele ja nõudsin õiglust umbes sellises sõnastuses:
- mulle see asi ei meeldi. ma tahan korras telefoni!
- hooldajad ei saanud oma tööle garantiid anda ja seepärast ei tahtnud nad ka seda tööd teha. te võite saada oma telefoni sellisel kujul nagu ta on.
- ma ei ole nõus teile rikkis telefoni eest 100 krooni maksma. mis siis, kui ma sellele paberile alla ei kirjuta?
- siis te ei saa oma telefoni. teiega võetakse ühendust kümne päeva jooksul.
- heakene küll, siis ma jään seda ühendusevõtmist ootama.
kuupäev oli siis 4 detsember.

läks mööda nädal. teinegi. tulid jõulud. läksid jõulud. tuli jaanuar. keskpaikki. vahepeal üritasin ühendust saada tarbiakaitsega. mõtlesin, et võimalik, et ma olen ise tola. vb pean ma maksma oma 100 eeku ja kõrvad lonti laskma. otsima miski nurgataguse shopi kes sama töö ilma igasugu garantiita ära teeb.
on olemas selline tore lehekülg nagu Eesti Tarbijakaitse Liit seal kirjas telefon ja meiliaadress ja puha. üritasin siis helistada. ca 4-5 korda. erinevatel aegadel. keegi ei vasta. lihtsalt. kirjutasin. sealoleval meiliaadressil. pika ja ladusa kirja olukorrast. ei kippu. ei kõppu.
kellele peaks kirjutama/kaebama, kui tarbijakaitse ei vasta? Riisalule?

uuel aastal uued ideed. otsisin üles Tallinna Tarbijakaitse Ühingu. ja sain kätte inimese, kellel oli soovi ja võimalust minuga vähemalt suhelda. ja nii ongi, oli kõne lüheldane refereering - ega muud teha olegi, makske oma 100 eeku, saate telefoni ja lootke et järgmises putkas tehtud remont pisut vastu peab. kui te poleks nõus olnud selle defekteerimise töö tulemustega st, kui te protsessiksite garantiiaja kehtivuse üle, siis saaks teha täiendava uuringu, aga nende tulemuste kinnitamisel (st juhul, kui telefon on nt kukkunud) siis peate ise maksma kinni nii selle uuringu kui remondi. ja seda muidugi kõike lisaks järelmaksule...

võtsin siis kätte ja helistasin tele2-te. küsisin - miks te mulle ei helistanud? kus on mu telefon? millal see korda saab?
- meie andmetel olete selle 4 detsembril kätte saanud!
- kuidas palun?!
- me peame uurima, kuid meie andmebaasis on kirjas, et olete kätte saanud.
vestluse lõppedes lubas neiu uurida, kuhu on kadunud telefon, mis saab teha, et teda korda teha ja kas ma pean maksma käsitlustasu.

järgmisel päeval sain kõne:
teie telefon ootab teid esinduses. ikka sealsamas.
- ahah, mis siis teha saaks, et ma saaks korras telefoni kätte?
- Ericssone remondib eestis kaks firmat. praegu käis see telefon ühe firma (sry, nimi kadund mälust) käes. nemad tegid teile defekteerimise ja nemad leidsid, et telefoni pole võimalik parandada.
- ahsoo, ja see teine firma? on mul võimalus võtta telefon teie esindusest ja minna teise firma jutule ise?
- ei. te peaksite minema meie esindusse, tegema avalduse, et soovite lasta parandada oma telefoni meie kaudu selles teises firmas ja siis saavad asjad korda.
- ahhaa, aga kuidas jääb selle 100krooniga?
- seda ei pea te maksma, kuna defekteerimine toimus 12 kuu jooksul alates telefoni müügist.

niisiis. padavai telefoni järgi enne kui ümber mõeldakse...
klienditeenindaja raius aga kõigepealt, et ma olla telefoni kätte saanud. siis leidis telefoni üles, sellel kollane label sõnadega- "klient ei olnud nõus maksma". ikka sealsamas kapis, kus kõik teised tagastamist ootavad tehnikavidinad. ootamas kümne päeva möödumist.

- kuidas selle 100 krooniga on?
- selle peate maksma, kuna te ei öelnud meile, et see telefon on maha kukkunud. (tol hetkel läks mul meelest torgata, et ega ei küsitud ka)
- eile räägiti mulle teist juttu teenindusest, et aasta jooksul peale ostmist tasub selle Tele2.
- kes täpsemalt?
- ega ma ei mäleta, ei pannud nime tähele...
umbes sel hetkel astus tagatoast välja vanem daam ja seletas noormehele, et käsitlustasu maksab ikka Tele2.
nuiasin veel allkirjaga lubadust selle kohta paberi peale - mis kirjas, see kindel.
kõige kaunim, mis välja tuli, oli see, et Teletec - see teine firma, kes eestis ericsone remondib- pidada ikka reainimestelt ka vastu võtma telefone. Rocca-Al-Mare kaubanduskeskuse teisel korrusel. nii ma siis võisingi Tele2 tegelaste hinge rahule jätta ja oma telefoniga neile hüvastijätuks lehvitada...

Teleteci teenindus oli kiire ja seni paistab et suht korralik - täna sain tefaloni kätte. maksin 350 ja sain loetud minutid hiljem rääkida nii, et ka mind kuulda oli.

loo moraal - kui teile tundub et teie õigusi rikutakse, protsessige pisut. kui muud ei saa, siis hingerahu.

2 kommentaari:

  1. Anonüümne28/1/09 10:31 AM

    Rumaluke, tarbijakaitse amet on see koht, kuhu pead pöörduma. need liidud ja ühingud on suvalised MTÜ-d, mis võivad hästi töötada, aga ei pruugi, kui naid ei viitsi. Tarbijate kaitsmiseks on olemas riiklik tarbijakaitse amet.

    aga aitäh hoiatamast, pean endale 2 nädala pärast mobiilioperaatori valima ja tele2 on nüüd küll konkurentsist väljas!

    VastaKustuta
  2. jeah, ega neist emm-tee-üüdest ja ühingutest tavainime enam aru saagi. mina - naiv', pistsin lihtsalt guuglisse 'tarbijakaitse' ning esimese leitud numbri lootsin õige olevat... eks püüan oma veast õppida:)

    VastaKustuta