10. mai 2006

"minapilt" ja selle kollaps

sain hiljuti avastuse osaliseks... õigemini, kallis kaasa (kes mu kõrval on vastu pidanud juba kaheksa (!) aastat) juhtis tähelepanu ühele "pisiasjale" minu juures.
olen end pidanud suhteliselt tuulepäiseks, järelandlikuks ja hüplikuks inimeseks. suuremas plaanis. siis tuleb tema ja seletab, nii muu jutu keskel, et sina oled ka selline! no milline siis - samasugune põhjalik. et kui mingi asi huvitab siis puurid lõpuni välja.

mul oli mokk tükk aega maas. mismoodi??? enda arvates ikka elupäevad tuulelipuna lehvinud - lasnud hr Saatusel teed määrata ja nüüd öeldakse - sa oled põhjalik, peale selle veel järjekindel! ehh, ju ma siis teistele nii tundun. lohutuseks mõtlen, et inimeses peitub vähemalt kaks olevust -
üks see kes ta enda arvates on
teine see, kes ta teistele tundub
ja muide, kui neid teisi on erinevaid - kes läbi erinevate situatsioonide seda inimest tunnevad, siis on võimalik, et teda on veel rohkem - erinevates gruppides erinev.

mõelgem pisut - kas siis kui teie hobi-kaaslased (olgu nad siis jutukast, trennist või mujalt) teie isiksust kirjeldades satuksid kokku teie töökaaslastega, kas töökaaslased tunneksid teid kirjelduse järgi ära?

kui vastus on jah, siis minu õnnitlused - olete suutnud jääda sirgjooneliseks ja iseendaks.


muide, räägitakse "iseendaks jäämisest" kui miskist olulisest saavutusest, kuid samas millestki milleks iga inimene võiks võimeline olla. meie ideaalid "jäävad iseendaks" ka rasketes situatsioonides. teine tore termin on "oma mina leidmine/otsimine". muhh erinevates situatsioonides ja erinevate inimeste keskel tulebki erinevalt käituda. kasvõi selleks et ellu jääda, edasi liikumisest ehk õppimisest rääkimata.
kusagilt kuulsin mingit vanasõna (usutavasti kusagilt õhtumaadest pärit), mille mõte oli umbes selline - ma ei ole täna see, kes ma olin eile ja homme pole ma enam see, kes ma olin täna.
me muutume ju kõik pidevalt, ükskõik kui vähe me seda ei tahaks.. kas see muutumine on areng või taandareng - vat see on inimese enda teha.

ahh, aga tegelikult, võib-olla pole ma iseendaks jäämist ja oma mina otsinguid õigesti mõistnud - see ehk ongi hää - tähendab et mul on veel üht-teist õppida!:) aga võimalik ka, et saabumas on keskea-kriis, nagu metsatagune sünnipäeval targalt hoiatas...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar