1. märts 2006

tänapäevast lapsepõlve taustal

linnugripist
kui olin miski 10-12 aastane ja elasin kuressaares (toona küll kingissepa), mäletan, et oli mingi sügistormide hooaeg siis oli hoiatus (või kumu), et tuleb üks suur hiindlaine ja saaremaast ei jää muud järgi, kui viidumäe tipp. ma pakkisin isegi oma päevikud kilekotti - et oleks "järeltulevatele põlvedele" midagi avastada:P
nüüdseks olen lapsepõlvest välja kasvand (loodetavasti:P) ja igasuguse paanikaga kaasa ei lähe. linnugripiga on just selline üles-haibitud paanika tunne. ükskõik siis kas see on kellelegi majanduslik kasulik (ravimifirma) või pole parasjagu millestki muust rääkida (ajakirjandus). ikka tore aeg-ajalt kohatäiteks mainida, et prantsusmaal - hollandis - norras leiti grippi surnud lind...
kui ise piisavalt hoolas olla ei tohiks tavainimest linnugripp ohustada...

---
haakrist
see oli keskkooli 11. klass, kui ma ei eksi, kui ma jäin ajaloos suvetööle. ja mille pärast! haakrist koolilapse vihikus!!! ega mul hinded ka muidugi kõige paremad olnud, veerandihinded 3,3,3,2 aga ikkagi oli see suurim ülekohus ja jääb sügavalt meelde, kui klassijuhataja ja ajalooõpetaja korraga mulle etteheitvalt otsa vaatasid ja pead vangutasid - et haakrist! kuidas sa ometi võid! (toona olid vist teemadeks hoopis korilased ja kiviaeg). ega see haakrist mu näpu alt teadlikult paberile jõudnud, tunnis oli lihtsalt igav ja sirgeldasin niisama!
ajad on samad - nähakse pisikest tonti ruutsentimeetri suuruses haakristis, nõutakse seletuskirju ja võimalik, et pannakse ka suvetööle?:P

2 kommentaari:

  1. Ütlen alguseks, et ma olen kahevahel - on see linnugripp haip või päris?

    Aga ma ei saa aru sellest su mõttearendusest - mida need ravimifirmad võidavad sellest, kui ma koju toiduvarud ostan, et karantiiniks valmis olla?
    Sest kui ma sirvisin neid ettevalmistus-lehekülgi - kodused toiduvarud on ikkagi see, mida soovitatakse.
    Nii et kui kedagi kahtlustada, siis äkki hoopis konservitootjaid ;)))

    VastaKustuta
  2. ma ei olnud enne linnugripijutte nt Tamiflu-st ja Relenza-st midagi kuulnudki, muidugi olen ma ka elupäevad tervemat sorti inimene olnud (küüslaugu, mee, ja piimaga kergemaid külmetusi ravitud).
    Nüüd on seda ravimit aga riigiti sisse ostetud, ikka et on hea rohi ja ainuke mis seni leitud ja aitab H5N1 vastu.
    see on küll juba vana uudis, aga vt nt EPL 21.10.05

    see on ravimifirmade kahtlustamiseks (kuidagi ränk sõna, paremat ka praegu meelde ei tule) ainuke põhjus.

    VastaKustuta