17. veebruar 2006

rohelisi mõtteida

olen siin neid mõtteid nigu kuuma kartulit ikka ühest pihust teise veeretanud - ühest ajukäärust teise.

olen lugenud ja kuulnud suht palju rohelist propagandat - ikka et hoidke loodust, ärge visake ära veel kasutamistarbelisi asju, korjake plastpudeleid ja muud taarat jne jne. miskipärast mulle tundub et viimasel ajal on nad hakanud hoogustuma. nad võrdub siis rohelised.

ise ma ennast eriti roheliseks ei pea. minu roheline mõtteviis (või õigemini selle alge) lõppes viimati prügikasti serva all. Olin korjanud ca aastajagu igasuguseid purke, peamiselt keeratava kaanega, mõeldes, et küllap keegi ikka moosi keedab. See oli siis eelmine hilissügis, kui kõik kogutud purgid (kaks suurt kastitäit) häbelikult prügikasti kõrvale poetasin. Enne olin paar kuud (või rohkemgi) jahtinud inimesi, kes purke kompoti jaoks vajaks, või muidu selliseid häid ja toredaid purgikesi tahaks. kõigil purkidel olin targu talletanud ka kaane - ikka ilusti puhtaks ja kuivaks ja siis kaas supsti peale ja kraanikausi alla, kuni ühe ummistuse korral lihtsalt ei pääsenud enam haisuluku kallale, sinna siis mu viimane roheline mõttelend langes. TURTS!

nüüdsest viskan kõik purgid minema, niipea kui nad tühjaks saavad, ilma pesemata (sest kes seda haisulukku ikka nii väga tihti tühjendada viitsib).
Muide, kallid rohelised, kuhu panete teie kõik plastiku? ja klaasi? Praegu vaatan mina suht õnnetu näoga oma kööginurka kus konutavad:
1. prügikast (60-l sinise kilekotikesega, tühjendada saab ikka ca kord nädalas)
2. taara kogumise kott (suur ja sinine, kuus korra saab ikka tühjendet)
3. vanapaberi kastike (säästuka banaanikast, tühjendada tulöeb korra paari kuu jooksul)
kokku julgelt ruutmeetrit poolteist võtab see sodila meie pisitillukesest köögist!

mida teevad rootslased, kes (kuulu järgi) oma sodi 7-9 eri urni koguvad? kas neil on eraldi tuba prügi kogumiseks/sorteerimiseks? ei kujuta ette...

aga muidu jah, rohelisem olen ma küll kui ameeriklased, igat produkti poes eraldi kilekotikesse pakkida ei lase. ja mitte seepärast et ma miski eriline loodusvarade fänn oleks (küllap nad leiavad miskist muust materjalist kotikese, mille sisse toppida, kui nafta 1kord otsa saab) vaid lihtsalt - milleks mulle koju prahti - keegi peab selle ju ka välja viskama:S
Ma ostsin mõned kuud tagasi ka paar riidekotti, et nendega oleks hää poes käia - ikka sama mõte, et MINU ÜMBER oleks vähem sodi, et ei koguneks neid kilekotikesi, mis enne terve sahtli ummistasid. samuti seetõttu, et pidevalt sai unustatud kilekott kaasa võtta, nüüd on üks turukotike minu käekotis kindla koha leidnud:)

nii et jah, kallid rohelised, mul küsimus - kas on mul mõtet teha oma pisikeses (OK, suhteliselt pisikeses) korteris eraldi ruum selliste asjade tarbeks, mida pole mõtet ära visata, sest äkki ma kunagi neid tarbin? või et äkki ma kunagi leian selle inimese, kes neid vajab?

1 kommentaar:

  1. Anonüümne26/2/06 11:08 PM

    Selliseks puhuks vüiks olla internet päris hea. Me siin üritame vaikselt teha www.greengate.ee alla keskkonnafoorumi ja selle üke alaliik võiks olla taaskasutus.

    VastaKustuta